diumenge, 6 de març del 2011

MÀRIUS TORRES EN EL RECORD. CENT ANYS DEL SEU NAIXEMENT

          (a Màrius Torres) 
Et pensaré molt lluny, germà de mort,
perquè pel tornaveu del teu silenci
se m’emplenin els versos d’enyorança;
et pensaré molt lluny per no oblidar-te,
per créixer a la teva ombra i compartir-te
secretament amb aquell jo tendríssim
que es perfà, consirós, en les paraules
i, vell i tot, encara estimo amb fúria.
Ara que el teu record és com un àmbit
remotíssim de llum meravellada,
et pensaré molt lluny perquè em pervingui
la teva serenor. Tardes i tardes
de quietud, m’apropen a aquell càlid
reducte de claror que tu sabies
mestrejar com ningú, i et faig partícip
de somnis i projectes i esperances. 
Germà de mort, la lúcida tristesa
que brillava als teus ulls, ara reposa
feixugament als meus. Tot se m’allunya
i el present és fugaç com un miratge.
Només la teva veu i el teu misteri
són certs en mi, potser perquè em batega
més lentament que mai la sang, i em sento,
germà de mort, tan cansadament pròxim
a tu, que tot el cos se’m transfigura.

Miquel Martí i Pol




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada